Aukro versus eBay aneb vítejte na Východě !

4. listopadu 2012 v 14:54 | Tomáš |  Obecné postupy a recenze
V uplynulých dvou měsících jsem se pokoušel dražit na Aukro.cz . Byl to pro mně šok. V minulosti (od r. 2004) jsem totiž dražil a nakupoval pouze na eBay, vesměs ve Státech a v Anglii. Vstřebal jsem pravidla eBay a musím říct, že mi vyhovují. eBay je pro mně důvěryhodné prostředí, ve kterém zbytečně neztrácím čas. Je velká škoda, že díky zdražování poštovného a novým celním bariérám je zboží z eBay stále hůře dostupné...

Aukro ve srovnání s eBay nevychází moc dobře. Je to jenom špatná kopie. Úplně ve všem. Komunita lidí na Aukro.cz je stejným odrazem současné české společnosti, jako třeba parlament. Jinak řečeno, civilizované americké/britské prostředí nelze jen tak snadno "oprásknout"...


Ve stručnosti bych rád poukázal na dva problémy, které mi na Aukro vadí ze všeho nejvíc:

1. Češi dlabou úplně na všechno

Lidé v Americe a v Británii přistupují k eBay velmi zodpovědně. Jejich komentáře (na eBay "feedback") jsou objektivní, ale přísné. Takto nastavené prostředí nepřeje podvodníčkům ani lemplům a jak prodávající, tak kupující je nucen konat rychle. Zboží vydražené ve Státech (ale i v Číně) jsem obvykle obdržel do 2-3 týdnů po zaplacení, doprava ze Spojeného království bývala rychlejší, 1-2 týdny.

A Aukro? Do týdne od zaplacení přišlo vydražené zboží pouze občas, obvyklé termíny byly delší, než ty americké. Češi na Aukro (nebo alespoň ti prodávající nářadí) navíc nejsou příliš komunikativní - pokud jsem se doptával na dražené zboží, ve více než polovině případů jsem se nikdy nedočkal odpovědi na své dotazy.


2. On-line platební chaos

Aukro se snaží preferovat on-line platby payU, mám však dojem, že většina prodejců, jejichž dražeb jsem se účastnil, tento systém ignoruje... Při použití payU se mi navíc několikrát stalo, že prodávající ani po 14 dnech nevěděl, že obdržel peníze. Na vině mohla být jednak nízká gramotnost těchto prodejců, ale také fakt, že payU není do systému integrován (tak, jako Paypal u eBay), on je pouze "přibastlen" a navíc použitá terminologie je složitá a zavádějící, viz obrázek níže.


Proč dělat věci jednoduše (a jednoznačně..) Karta vydraženého předmětu, který již byl zaplacen přes payU. Tlačítko "Zaplatit" je přesto aktivní, metodou pokus-omyl jsem zjistil, že to není platba podruhé, ale jakýsi doplatek, k jediné aukci jich může být i několik (nevím, k čemu je to dobré) a hlavně nechápu, proč je tento doplatek aktivní u prokazatelně skončených aukcí (tzn. kupující obdržel zboží a udělil komentář). Taky nechápu, proč on-line platba na Aukro musí "započnout", "probíhat" a "být dokončena" - nestačilo by jednoznačné "zaplaceno"???


Samotné Aukro v nápovědě uvádí, co dělat v případě, že "Zboží bylo zaplaceno přes payU, ale prodejce tvrdí, že nedostal peníze" a připojuje návod, jak prodejci vysvětlit, kde najde peníze...Překvapený Myslím, že to je zcela oficiální potvrzení nefunkčnosti tohoto platebního systému.

Po dvou měsících jsem nad Aukro.cz zlomil hůl. Prostředí není důvěryhodné (natrefil jsem zde na lemply, kteří - navzdory nekvalitním službám - měli vynikající hodnocení) a člověk musí vynaložit spoustu energie na to, aby dostal pouze podprůměrné služby.


 


Komentáře

1 gamerka007 gamerka007 | E-mail | Web | 4. listopadu 2012 v 14:51 | Reagovat

Jo, přítel teď měl problém hned s dvěma prodejci, doloval z nich peníze asi dva měsíce. A payU taky nepoužívá právě kvůli v článku zmíněným problémům. Ale na ebay se mu moc nechce, protože při tom kolik je tam věcí by velice rychle zchudnul :-D

2 Krokus Krokus | 17. listopadu 2012 v 21:07 | Reagovat

Peklo je taky Celní Pošta Praha 120. Já tam měl balíček tři měsíce...

3 misonet misonet | E-mail | 29. listopadu 2012 v 16:27 | Reagovat

Dobrý den,
    mám poněkud jinou zkušenost s Aukrem,
Zboží jsem prodával pouze jednou a vše proběhlo, jak mělo, což je u jediného prodeje snad samozřejmostí, takže prodej hodnotit nemohu.
   Zato zboží od prodejců jsem kupoval mnohokrát. Vždy jsem byl překvapen vstřícností prodejců (např. pozdržením zboží, aby se nastřádalo na balík a já platil pouze jedno poštovné), i jejich ochotou na můj popud opravit špatný popis předmětu...
   Jednou se mi podařilo platbu poslat dvakrát za stejné zboží... bez upozornění se mi peníze vrátily zpět na účet.

Možná že u starožitností to funguje lépe než v ostatních kategoriích..... nevím, ale moje skušenost s Aukrem je lepší než s některými e-shopy.

4 Dušan Dušan | E-mail | 14. ledna 2016 v 15:16 | Reagovat

Mjsme problém s reklamováním zboží na Aukru. Aukro smazalo negativní hodnocení prodejce, nepomohlo ani při komunikaci s prodejcem. Nakonec se to vyřešilo až přes ČOI. Aukro nikdy více.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama